A nagy dilemma a szokásos: repüljünk, vagy vezessünk? E két megoldásnál szerencsére több verzió közül is választhatunk, ha Bulgáriát szemeljük ki nyárra. A repülővel jelenleg egy probléma van, mégpedig az, hogy közvetlen menetrend szerinti légi összeköttetés így április végén nincs a két ország között. Ez persze még nem akkora baj, hiszen általában nyáron utazik ide a többség, de ha mondjuk a májusi előszezont szeretnénk megcsípni, akkor már bizony bosszantó lehet a légiközlekedés hiánya. S bár nemrégiben bejelentették, hogy ismét lesz közvetlen légi kapcsolat Budapestről Szófiába, az első járat valamikor októberben indul majd, tehát ez kilőve.

 

 A Wizzair szerencsére idén is indít fapados járatokat Burgaszba, heti három alkalommal, de az első járat csak az iskolai tanév végén, június 18-án indul. A fapados árak persze folyamatosan változnak, ezért érdemes figyelni az akciókat is. Ha kevésbé töltődik a gép, olcsóbb jegyeket dobnak piacra a cégek. A Wizznél jelenleg 18 ezer forint körül van a legolcsóbb egyirányú jegy Burgaszba, de a szezon előrehaladtával az árak egész biztosan felmennek.  Természetesen addig is el lehet jutni fapadossal a bolgár tengerpartra, de egyrészt ehhez egyszer biztosan át kell szállni, másrészt ez a verzió nem feltétlenül jelent alacsony árat.

Azért egy lehetőséget kiemelnénk a sok közül, mivel ezzel a megoldással a többihez képes még egész olcsón meg lehet úszni a repülős utazást. Ehhez a Wizz Air isztambuli járatára kell jegyet váltanunk, ami kis szerencsével irányonként 8-9 ezer forintért is megvásárolható, Isztambulból pedig menetrend szerinti buszjárattal juthatunk fel Burgaszba, illetve a Napospartra. A török busztársaságok közül az egyik legnagyobbat, a Metro Turizm nevű céget érdemes választani, nekik napi két járatuk is indul a bolgár tengerpartra. http://www.metroturizm.com.tr/

Ha mindenképpen repülős utazásban gondolkodunk, akkor sincs semmi veszve, ugyanis idén is, a korábbi évekhez hasonlóan több charterjárat is indul Budapestről, sőt Debrecenből is Burgaszba. Ezek a lehetőségek azoknak jók igazán, akik utazási irodával utaznak, mivel a csomagajánlatokban általában a repülőjegy is szerepel.

A charterekre elvileg lehet kizárólag repülőjegyet is szerezni, de ez attól függ, hogy a gépeket üzemeltető utazási irodák mennyire tudják értékesíteni a helyeiket. Mivel egy gépen több utazási iroda is osztozik, meglehetősen kicsi az esély arra, hogy sikerül jegyhez jutni, hiszen az irodák érdeke az, hogy a csomagajánlataikkal együtt adják el a helyeket. Azért próbálkozni mindig érdemes. Az idei charter mentrend az alábbi táblázatban/linken látható.

Busszal is lejuthatunk a Fekete-tenger partjára, akár úgy, hogy egy iroda buszos útjára fizetünk be, akár úgy, hogy a Volánbusz külföldi járatát vesszük igénybe. Ez utóbbi is csak júniusban indul be, heti egy alkalommal, pénteki indulással közlekedik a Népligetből és a Napospartra viszi az utasokat. A Napospart Expressz néven közlekedő járatra 25 900 forintért válthatók retúr jegyek, de itt is érdemes figyelni, ugyanis egyes időpontokra 17 900 forintért is kaphatok jegyek oda-vissza.

http://www.eurolines.hu/hu/celallomasok/Bulgaria

Az egyéni utasok természetesen mehetnek autóval is. Az útvonaltervezők szerint Budapesttől például a Napospart északi részén lévő Sveti Vlas-ba 1203 kilométert kell autózni, amire 14 órás menetidőt írnak. Ez természetesen az előre nem látható forgalmi dugók nélkül értendő. Az útvonal Szerbián keresztül a legrövidebb. Belgrád és Nis érintésével juthatunk el a bolgár határra, innen pedig Szófia, Plovdid és Burgasz az útirány. A teljes útvonalból közel 970 kilométer autópályán halad végig, csak Bulgária északi részén és Plovdiv után kell kicsit jobban figyelni. A Via Michelin becslése szerint egy átlagos fogyasztású benzines autóval az egyirányú útiköltség fogyasztással és útdíjakkal együtt kb. 115 euró. Ez négy fővel számolva egyáltalán nem vészes összeg.

A ViaMichelin útitervéhez kattints ide.